top of page
  • Writer's pictureDerya Sönmezer Ezgi

Baskent olmayan bir baskent

Updated: May 17, 2021

Baskent olmayan bir baskent, Avrupa'nin az bilinen baskenti


Pek çok insan, Bern'in İsviçre'nin başkenti olduğunu duyunca şaşırıyor. Kuşkusuz endüstriyel Zürih veya uluslararası Cenevre daha mantıklı olur diyorlar. Ancak Bern'in tam olarak 170 yıl önce “federal şehir” olarak seçilmesi, bir güç yoğunlaşmasından kaçınmak için.




Bern gercekte baskent bile degilmis cunku butun kantonlar esit yonetim hakkina sahip. Eeee hal boyle olunca adamlar bir sehir secmek zorunda oyle degil mi onlarlar Bern'i secmis. Merak ettim arastirdim Turkiye'den ucus yokmus. Ama Zurih'ten felan gidilebilirmis. Ilgilenirsiniz diye yaziyorum efenim buradaki linkten bern gezilecek yerlere bakabilirsiniz. Avrup'ada ki en guzel baskentlerden biri Stockholm yazi hazirlamistim burdan ulasabilirsiniz,


Derya

11 views0 comments
Post: Blog2 Post
bottom of page