top of page
  • Writer's pictureDerya Sönmezer Ezgi

Dorian Gray Film Eleştirisi, 10 yıl sonra yeni bir bakış

Dorian Gray Film Eleitirişi, 10 yıl sonra yeni bir bakış, Ne dusunuyorum ?


Colin Firth'e bayiliyorum. Adamin rol aldigi her film sanki basyapit. Colin'i agzim acik seyretmekten olsa gerek sanirim filmler ne kadar berbat olsa da cok bir umurumda olmuyor.



2009 yapımı, kötülüğün ve zevkin çekiciliğine dair enteresan bir film. Filmden de keyif aldım yeterince iyi işlenmişti. şeytanla anlaşma üzerine benzer nitelikte filmlerden biraz daha ayrı durmuş; olay sadece ruhunu satan adamın geçirdiği zevklerden ibaret olduğundan bazen sıkabiliyor ve cevapsız bırakılan sorulardan ötürü de izledikten sonra pişman edebiliyor Dorian Gray Oliver Parker'in ucuncu Oscar Wilde uyarlamasi. Daha once de An Ideal Husband filmini izledim. O da fena degildi.


Dorian Gray Filmin Konusu Nedir ?


Film, yakışıklı, kibar ve masum bir genç olan Dorian'ın 19. yüzyılın sonlarında bir gün Londra'ya, yaşlı büyükbabasından miras kalan mülkünü devralmak için gelmesiyle başlar. Dorian, resmini yapmak isteyen Basil Hallward (Ben Chaplin) ve hayat dersleri zevkle öğreten Lord Henry ile çabucak arkadaş olur. Dorian'ın artan kibri, genç ve erkeksi kalma fırsatı için ruhunu Seytanla değiş tokuş edeceğini ilan eder - Şeytan'ın yapmaktan çok mutlu olduğu bir anlaşma. Yakında, Basil tarafından boyanmış Dorian portresi, adamı etkileyen tüm ahlaki ve fiziksel rahatsızlıkların bir yansimasi haline gelir. Dorian, "iyi" kalmaya çalışır ve aktris kız arkadaşı Sibyl Vane'e (Rachel Hurd-Wood) evlenme teklif eder, ancak onun ölümünden sonra hisrini artik dizginleyemez.


dorian gray filmi


Dorian gray sonsuz genclik ve guzellik ister, bunun için ruhunu şeytana satar, onun yerine portresi gunden gune yaslanir, burusur, cirkinlesir. ama herseyin bir bedeli vardir tabi, dorian gray de bu arada insanliktan cikar, kalpsiz, zalim, igrenc bir adam haline gelir.


Seyirci Dorian Gray Filmini Begendimi ?


Dorian Gray filmi, buyuk burtcesine ragment sadece 22 milyon dolar bir hasilata erisebiledi. Filmin yeni ve modern tarzi ne elestirmenlerce ne de seyirciler tarafindan begenildi.


Dorian Gray Filmi Kitaba Sadik bir Uyarlama Degil


Film son derece ilginc, seks, kan vs ancak Oscar Wilde'in kitabina sadik bir uyarlama degil. Aslinda sunu da soylemem lazim. Romanin asil asi The Picture of Dorian Gray. Konusunda da anlasildigi uzere Dorian Gray'in portresi konunun odak noktasi.



dorian gray film eleştirisi

Evet Kitaba sadik bir uyarlama degil. Ancak son derece tarzi olan gorsel olarak cok etkileyici bir film. Colin Firth Lord Henry rolunde beni cok etkiledi.


Ben Barnes icin ayni seyi soyleyemecegim. Cok zayif bir oyuncu. Masum Dorian Gray'in cirkin ve seytani kisilige burunmesini yansitacak karizmasi yok. Colin Farrel, Brad Pitt, Leonardo Di Caprio falan gibi bir oyuncu gerekirdi boylesine karisik bir karakteri canlandirmak icin.


Benim Filme Notum Nedir ?


Açıkçası filmi kitapdan daha çok beğendim. oyuncu seçimleri , özellikle lord harry'i canlandıran colin firth çok başarılı bir oyunculuk sergilemiş. konuyu ve hikaye akışını biraz daha değiştirerek ve bazı yerlere yapılan eklemelerle filmi daha sürükleyici bir hale getirmişler ama kesinlikle sırıtmamış. kitabın ana hatları yine filmde de aynı şekilde işlenmiş.


dorian gray filmi

kitabı sevdiyseniz mutlaka seyretmenizi tavsiye ederim, kitabı okuyanlar için filmini izlemek güzel ve anlamlı oluyor.


Ben Barnes'in cok iyi olmayan performasina ve biraz yuzel bir sekilde islenmis olmasina ragmen. Benim film notun 5 yildiz usutunde 4.


Guzel bir hafta sonu dilerim.


Derya






41 views0 comments
Post: Blog2 Post
bottom of page