top of page
  • Writer's pictureDerya Sönmezer Ezgi

Amelie Filmini Neden Bu Kadar Cok Seviyorum ?

Updated: Sep 2, 2021

Amelie Filmini Neden Bu Kadar Cok Seviyorum ?



Amelie Filmini Neden Bu Kadar Cok Seviyorum? inannin bu sorunun cevabini ben de bimiyorim. Zaman ne kadar da hizli akip gidiyor. 20 yil olmus ya. Universiteden arkadaslarla toplanip gitmis. Biz kizlar filme bayilfi erkeklerse " abi bu ne ya boyle" dedi. Ben hic takmadim. Amelie yillardir en cok sevdigim filmlerden biri. Peki neden ? Hadi filme biraz daha yakinda bakalim.


amelie film elestirisi, amelie filmini neden seviyorum

Filmin Tam Adi Amelie from Montmatre


Filmin ana kahramani Amelie tatlı ve çekici bir karakter. Amélie, etrafındaki insanların hayatlarını gorup gorebileceginiz en tuhaf şekillerde iyileştirmeye çalışımasi filmine çekici, absürt ve fantastik bir ton veriyor ... Filmi sevmemin bir diğer nedeni de, Amelie'nin yaşadığı Montmartre filme gerçek dışı, rüyamsi bir hava veriyor. Filmin tam adindan da Anlasilacagi gibi ki adi Montmartreli Amelie ama artik herkes Amelie diyor filme.

amelie film elestirisi, amelie filmini neden seviyorum

Amelie güzel bir film. Karmaşık değil, komik ve zaman zaman biraz karanlık, cok iyi yazılmış, mükemmel bir şekilde yönetilmiş ve çoğu zaman da şiirsel bir film. Sevdiğim, ilham verici, tuhaf ve bilinçli olarak aptal Fransız sineması türü. A la francaise olsa da, neredeyse biraz Wes Anderson hissi var.


Amelie'yi Kimler Sever ?


Amelie, romantiklerin ve hayalperestlerin sevebileceği bir film. Film boyunca hayatın daha fazla bir şey olabileceği hissini veriyor ve burada olay örgüsü, efektler, müzik ve hava birlikte harika gidiyor. Amelie tuhaf bir film, bir hayli Fransız yok konuya uzak olmasiyla Fransiz degil ama anlatimiyla sanatsal yaklasimiyla son derece Fransiz.

amelie film elestirisi, amelie filmini neden seviyorum

Filmin bir onemli unsuruysa elbette Audrey Tautou. Audrey Tautou cok iyi bir aktris ve filmin tüm aktörleri Montmartre'nin tuhaf, neredeyse karikatürize ama nihayetinde sevimli karakterlerini canlandırmakta harikalar. Buna ek olarak, Yann Tiersen'in Amelie icin hazirladigi film muzigi ise tam bir başyapıt. Abartmıyorum.


Iyi seyirler


Derya

Bir diger film elestirim Dorian Gray Film elestrimi ve mykonos gezi rehberi mi de okuyun.

43 views1 comment
Post: Blog2 Post
bottom of page